Marco

Augmented reality in de klas

Lesidee van Marco Damen · Meerdere sectoren · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel
Type
Oefening
Lesidee van
Gemaakt op
27 jan 2015

In dit lesidee beschrijf ik welke apps ik presenteer op de NOT. In dit voorbeeld de apps voor Augmented Reality.

Opdracht

Neem bijvoorbeeld het thema dinosauriërs, ik heb een boek dat bij de app Aurasma. Daar zit een trigger in en als je dus dit boek neemt en je iPad (camera-app) richt op de trigger dan zie je de dino tot leven komen. 

Een volgend voorbeeld van Augmented Reality is Layar. Dat werkt gewoon met de normale krant. Layar is meer voor het dagelijks leven, hier zit al veel in. 

Met deze twee apps kun je werken met Augmented Reality, er is nog veel te ontdekken!

Hier een kort filmpje uit mijn presentatie op de NOT:



Leerdoel

Ik wil mensen graag verwonderen. Laat papier tot leven komen met augmented reality.

Voorwaarden

  • Internet
  • Triggers die Augmented Reality apps kunnen scannen

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Marco weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Marco

Ik laat in mijn presentatie op de NOT zien hoe ik met deze apps werk.