
Augmented reality in de klas
- Primair onderwijs / Groep: 7 - 8
- Voortgezet onderwijs
In dit lesidee beschrijf ik welke apps ik presenteer op de NOT. In dit voorbeeld de apps voor Augmented Reality.
Opdracht
Neem bijvoorbeeld het thema dinosauriërs, ik heb een boek dat bij de app Aurasma. Daar zit een trigger in en als je dus dit boek neemt en je iPad (camera-app) richt op de trigger dan zie je de dino tot leven komen.
Een volgend voorbeeld van Augmented Reality is Layar. Dat werkt gewoon met de normale krant. Layar is meer voor het dagelijks leven, hier zit al veel in.
Met deze twee apps kun je werken met Augmented Reality, er is nog veel te ontdekken!
Hier een kort filmpje uit mijn presentatie op de NOT:
Leerdoel
Ik wil mensen graag verwonderen. Laat papier tot leven komen met augmented reality.
Voorwaarden
- Internet
- Triggers die Augmented Reality apps kunnen scannen
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Marco weten wat je van dit lesidee vindt.